lördag 29 januari 2011

Settled in Berlin

Plötsligt är man en Berlinare.

Det såg lite mörkt ut i början av veckan, bilen gick inte att starta, rätt vad det var, i måndags. En drös med jobb som jag inte visste hur jag skulle hantera. En flytt + flyttstädning som jag låg alltför långt efter i. Men allt eftersom föll saker och ting på plats.

Min kära far volonterade som chaufför med egen bil och kära mor hjälpte till med städningen och vips så var man på banan. Banan är gott. Vi körde ner i onsdags och tåg kväll/natt-båten över till Sassnitz, där jag sedan körde i bäckmörkret ned mot Berlin. Det är fjärde eller femte gången jag åker denna sträcka, men första gången mitt i natten och det var faktiskt riktigt taskiga vägar. Mn såg i princip ingenting av vägbanan, på grund av snö och tyska supermercor med batmanspotlights istället för vanliga strålkastare. Jag blundade, körde på magkänsla och tog oss ner till Berlin och F-hain.

Och där är vi nu.

Min far var sugen på ett äpple men det blev en yoghurt, som han tog en bild på:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar