onsdag 12 januari 2011

Der Anfang des Anfangs

Ja, nu har det sannerligen börjat och allt har varit tvunget att klaffa. Men det ser ut som att jag har lyckats efter några halvnervösa moment varav några visserligen kvarstår.

Men de viktigaste pusselbitarna är lagda. Boendet är klart nere i Berlin i en kort framtid framöver och det har jag att tacka min Anwältin, som jag väljer att kalla henne. Dessutom har jag hittat ett kontor, c:a 3 km hemifrån bostaden i F-hain, som är fylld med tillsynes underbara människor.

De på büron ville att jag skulle komma förbi och besikta lokalen och personalen (då ägarinnan av kontraktet starkt underströk medarbetarnas skönhet) men jag hade lite svårt att själv komma ner hux-flux och mina vänner i Berlin hade också något kort om tid att ad-hoc befinna sig i P-berg. Därför föreslog jag ett skypemöte och när jag ringde blev jag bemött av ett gäng glada tjejer som satt och tjoade och tjimmade. Väldigt inspirerande!
I min tanke var jag redan då övertygad och förstod att det skulle vara bra. - Jag tar det, sa jag efter att ha fått en rundvisning och tittat på vilken utsikt jag har i rummet.

Därför flyger jag ner denna fredag och skriver på kontraktet förhoppningsvis och eftersom varken min byråkratiska eller alldagliga tyska är fullt utvecklad hakar min kära Anwältin på och ser så att jag inte skriver på något dumt.

Sedan ser jag till att överaska min gamla barndomskompis som jag lurigt undanhållit att jag ska komma ner. Jag kommer att valsa in på hans klubb på fredag/lördag och visa vad en entré heter. Blir superkul!

Allt går i hundratrettiåtjugi och således hinner jag knappt ens sammanfatta allt mer än detta stoff jag kritat ner mellan allt flängande.

Bis bald!

Förresten fick jag lägenheten uthyrd här hemma genom att spika upp denna bild i en annons. Google sketchup finns alltid där när man så behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar