söndag 13 mars 2011

Kreativ uttalas kre-a-tif


Det talas mycket om att man ska vara kreativ och att man ska skapa. Det är också en drivkraft som vi alla föds med egentligen. Alla vill skapa och vara kreativa, allt från business men, mattanter, busschaufförer till potatisskalare (jag syftar till yrkeskategorin, som sjukligt nog finns kvar i vissa delar av världen).
Herregud, jag tänker väldigt ofta på hur jävla kreativa brottslingar är. De hittar på helt briljanta planer som vi aldrig kommer få läsa om, eftersom de som blivit bestulna, banker och dylikt, alltid komma lägga locket på vid sådana pinsamheter.

Folk sprudlar av all möjlig slags kreativitet och bevisar det dagligen, de tänker bara inte på det. En del är för uppslukade i sin process för att kunna objektivt betrakta alla snygga och vackra danssteg de rent mentalt och fysiskt gör. Andra är för korkade för att se hur kreativa de är och bevisar som oftast sin kreativitet med sin oförmåga att förklara vad de håller på med.

Men...
Vad jag är rädd för är att jag och många med mig ser denna törst och ältande av kreativitet som något som snart man blir tvångsmatad med varje dag. Därför har jag bestämt mig för att kreativitet inte längre för mig heter kreativitet. Det heter nästa månad: Se-a
Det betyder helt enkelt att jag nästa månad ska se allt. Jag är alltför dålig på att se av båda fysiska och mentala själ och känner att jag behöver lyfta det hos mig närmaste tiden.

Har du egna ord som kan ersätta ordet kreativitet nästa månad?

Nu ska jag sea.

Ps. Såg denna gubbe i badrumsgolvet. Det är skuggan från min morgonrock som skapade denna gubbe när dörren, som morgonrocken hängde på, stod i precis rätt vinkel och morgonrocken hade knölat tills sig på någon märkligt vänster. Jag försökte se om jag kunde få till andra figurer men tycktes bara få till denna gubbe. Konturen kommer jag att använda till ett skivomslag eller liknande i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar